De laatste 3 weken

20 juni 2016 - Zutendaal, België

De laatste 3 weken zijn we heel druk geweest en heb daarom niet veel tijd gehad om een blog te schrijven. Ik probeer nu zo veel mogelijk te vertellen wat er gebeurt is.

Het waren qua weer hele slechte weken, we hebben veel regen gehad maar gelukkig ook nog wel is wat zon. Toen we op een dag met een idee kwamen om een soort tuin huis te bouwen voor onze schoenen en werkkleding zodat we het binnen schoon hielden. Hebben we dit gelijk aangepakt. We hebben het hout van een oude sauna gebruikt en we konden dik tevreden zijn met het resultaat. We hebben er zelfs een verwarming in gezet voor als onze schoenen nat waren.

We hebben hem nergens mee vastgezet en de eerste nacht begon het enorm te stormen en regenen. We vreesde voor ons huis en onze spullen, maar tot grote opluchting had hij alle ellende overleeft en alles was nog droog. Toen we op het werk aankwamen hoorden dat er villa's waren waarvan heel de vloer onderwater stond door de regen.

20160601_172917787_iOS

qua werkzaamheden hebben we de laatste weken bijvoorbeeld de heggen geschoren, daken opgegaan om het water weg te laten lopen. Voor de rest deden we eigenlijk een beetje de standaard dingen. 20160602_160624000_iOS

De laatste week zijn we gaan karten op de grootste kartbaan van Europa, de plek waar Max Vestappen heeft leren racen, de kartbaan in Genk. Ook toen regende het hard en dus reden we op een klets natte baan, die was daardoor ook nog kletsnat. na een kwartier glibberen en glijden, wat trouwens een onwijs plezier met zich meebracht, gingen we weer naar huis waar we nog wat voetbal keken. De donderdag die hier na volgde gingen we s'avonds wat drinken met onze stagebegeleiders om de stage af te sluiten. Dit was erg gezellig maar zorgde wel voor wat opstart problemen op de vrijdag.

Na de werkzaamheden vrijdag gingen we het huis schoonmaken, wat nog best een hoop werk was. rond 9 uur vertrokken we en waren we rond midden nacht thuis.

Al met al is het een leuke en toch leerzame stage geweest. Op het laatst hadden we allebei het gevoel dat het genoeg geweest was en we waren blij om naar huis te gaan. Het was leuk om 9 weken op onszelf te wonen en ook daar hebben we veel van geleerd. Het is ons allemaal prima bevallen.

1. Frans:
    23 juni 2016
    En het is alweer voorbij! Gaat best snel dan. Dan nog een vraag; Heb je al een stageplek voor volgend jaar? Laat het even weten, dank je wel.